Yüze Yağ Enjeksiyonları

Yağ Enjeksiyonu Nedir?

Yağ enjeksiyonu, kişinin kendi vücudundan alınan yağların, birtakım işlemlerden geçirilerek saflaştırılması sonrasında aynı hastanın başka bir bölgesine özel kanüller aracılığıyla verilmesi işlemidir. Uygun şekilde alınıp, saflaştırılan yağ hücreleri, özel teknikler ile vücuttaki her bölgeye enjekte edilerek yaşatılabilir.

Yağ enjeksiyonları bilinenin aksine sadece dolgu amaçlı kullanılmamaktadır. Yağ dokusunun erişkin tip kök hücreler açısından vücuttaki en zengin kaynaktır ve bu kök hücreler verildikleri yerde eksik olan hücre tipine dönüşüp onarım faaliyetlerinde bulunmaktadırlar. Örneğin yüze dolgu amaçlı yağ verildiğinde kök hücreler değişime uğramakta, fibroblastlara dönüşerek kolajen sentezlemekte ve cildin gençleşmesini sağlamaktadırlar. Alınan yağ hücreleri belli işlemlerden geçirilerek saflaştırılır ve kök hücre oranları artırılır. Yüz dışında memelerde, kalça ve bacak estetiğinde, vücutta doku eksikliği olan her yerde kullanılmaktadır. Yağ enjeksiyonları sadece estetik cerrahide değil, iyileşmeyen yaralar ve radyoterapi görmüş cilt gibi zor alanlarda da başarılı sonuçlar vermektedir.

Yağ enjeksiyonunun iki etkisi vardır. Birincisi dolgu etkisi, ikincisi rejeneratif, yani yenileyici etkisi;

• Dolgu etkisini, verilen bölgede yaşamaya devam eden yağ hücreleri ve kök hücrelerin dönüşümü ile yeni oluşan hücreler sağlar. Bu etki sayesinde yüz konturu değiştirilir ve derin çizgiler doldurulur. Elmacık kemikleri, dudaklar, çene ucu ve çene konturu bu etki ile düzeltilir. Kaş kenarları belirginleştirilir, göz çevresi doldurulur.
  • Yenileyici etkiyi verilen kök hücreler sağlar. Bunlar eksik bağ dokusu elemanlarına ve fibroblastlar dönüşür, kollajen sentezini artırır. Ciltte genel bir gençleşme ve tazelenme olur. İncelmiş olan cilt dolgunlaşır, kurumuş cilt nemlenir, ince kırışıklıklar ve lekeler azalır.

Yağ Enjeksiyonu Nerelere Yapılabilir?

• Yüz bölgesindeki yumuşak doku eksikliklerinin doldurulması
  • Gözaltı morluklarının ve gözyaşı oluk çizgisinin düzeltilmesi
  • Dudak büyütme
  • Yanak doldurulması
  • Yüz asimetrilerinin düzeltilmesi
  • Çene bozukluklarına bağlı gelişen asimetrilerin düzeltilmesi
  • Yüz ya da diğer vücut bölgelerindeki yanık ya da travma sonrası oluşan izlerin azaltılması, asimetrilerin düzeltilmesi ve cilt kalitesinin arttırılması
  • Meme büyütme
  • Genital bölge dolgusu

ENDİKASYON

• Cildin mat, kuru ve cansız görünmesi
  • Cildin nemliliğini yitirmesi
  • Ciltte yüzeysel ve derin kırışıklık tedavisi
  • Ciltte akne ve yara izlerine bağlı skar tedavileri
  • Ciltte çökmeler ve yumuşak doku kayıpları
  • Göz altı morluk tedavisi
  • İyileşmeyen yaralarda ve radyo terapi sonrası cilt kalitesini artırmak

ÖNEMLİ ÖZELLİKLER

• Genel anestezi altında ya da sedasyonda uygulanır
  • İşlem bölgeye bağlı olarak ortalama 1-2 saat sürer

AVANTAJLAR

• Kendi yağlarınızla gençleşirsiniz
  • Alerjik reaksiyon ya da vücudun reddetmesi gibi bir risk yoktur
  • Kök hücreden zengin yağın ömür boyu kalıcılığı vardır
  • Yara izi yoktur
  • İşlem sonrasında ilk 2 gün bir miktar şişme ve morarma olabilir, erken dönemde mutlaka buz uygulaması yapılır.

Yaşımız ilerledikçe yüzde oluşan önemli değişikliklerden birisi yumuşak doku kayıplarıdır. Özellikle göz çevresinde ve orta yüz bölgesinde bu durum belirgindir. Ayrıca cilt altı dokusu da zayıflar ve cilt incelir. Gözyaşı olukları, burun-dudak çizgileri ve Marionette çizgileri derinleşir. Orta yaşı geçmiş ve yüzünde genel bir yıpranmışlık hali olan her hastaya yağ enjeksiyonları yapılabilir. Onun dışında yapısal olarak orta yüzü basık, çene ucu geride, çene hattı zayıf olan hastalarda yağ enjeksiyonları ile yüz konturları değiştirilebilir.
Yüzde en sık yağ enjeksiyonu yapılan yerler şakaklar, göz çevresi, üst göz kapakları, gözaltları, orta yüz bölgesi, elmacık kemiklerinin üstleri, gözyaşı olukları, burun-dudak çizgileri, Marionette çizgileri, dudaklar, çene ucu, alt çene kemiğinin kenarlarıdır.
Vücudun herhangi bir bölümünden özel ince kanüller ve enjektörler yardımı ile yağ dokusu alınır. Alınan yağ santrifüj edilerek ya da süzülerek saflaştırılır. Uçları küt ince kanüller kullanılarak yüzde gerekli bölgelere enjekte edilir.
Tüm ameliyatlarda olduğu gibi yüze yağ enjeksiyonlarında da ameliyattan 3 hafta öncesinde aspirini ve sigarayı kesmek gerekmektedir. Son 1 haftada kanı sulandırabilecek ilaçlardan ve benzeri maddelerden uzak durmak gerekmektedir. Kullanılmaması gerekenler: •Apranaks, Voltaren, Vermidon gibi ağrı kesiciler (ağrı kesici gerektiğinde Minoset, Novalgin kullanılabilir), •Ginseng, ginko biloba, co-enzim Q gibi maddeler içeren multivitamin hapları, •Yeşil çay, keten tohumu, kiraz sapı, domates çekirdeği, bitkisel ürünler •Tüm zayıflama ürünleri
Yüze yağ enjeksiyonları ameliyathane ortamında ve ağır sakinleştiriciler (sedasyon) altında gerçekleştirilir, genel anestezi sıklıkla gerekmez.
Uygulama yapılacak bölgelere bağlı olarak değişmekle birlikte, işlem yaklaşık bir saat kadar sürmektedir.
Yağ enjeksiyonları ağrılı işlemler değildir. Hastaları daha çok şişlik ve morluklar rahatsız eder.
Hastalar genellikle aynı gün evlerine gönderilir. İlk 2 gün bir miktar şişme ve morarma olabilir. Bunu azaltmak için erken dönemde mutlaka buz uygulaması yapılır. Hastalar hemen ertesi gün gözlük takarak dışarı çıkabilirler. Morluk ve şişlikler üçüncü günden sonra azalmaya başlar, bir haftanın sonunda büyük oranda azalır. Morluklar kaldıysa kapatıcı makyajlar yardımı ile bunlar gizlenebilir. Yaklaşık 3 hafta sonra yüz büyük oranda normale döner. Hastaların ameliyat sonrası 3 ay güneşten korunmaları gerekir.
Yağ enjeksiyonları güvenli işlemlerdir ve fazla bir sorun beklenmez. Göz çevresine yapılan enjeksiyonlarda yeterince inceltilmiş yağ dokusu kullanılmazsa cilt altında topaklar ve sertlikler oluşabilir. Orta yüze aşırı miktarlarda yağ verilirse abartılı sonuçlar oluşabilir. Dudaklarda şişlikler çok fazla olur, ama ne yazık ki erime oranları da yüksektir.
Önceden, verilen yağın tamamının kaybedildiği düşünülürdü. Ancak yağ doğru tekniklerle alınıp, uygun şekilde hazırlandığında ve yüze doğru bir yöntemle verildiğinde kalıcılık oranı çok yüksektir. Göz çevresinde verilen yağın tamamının kaldığı söylenebilir. Orta yüzde, çene ucunda ve çene konturlarında da tutma oranları yüksektir. Hareketli bölgelerde kayıplar daha fazla olur. Burun-dudak çizgilerinde verilen yağın ancak yarısı kalırken, dudaklarda kayıp oranları yüksektir. Ancak yağ enjeksiyonlarının onarıcı etkilerinin kalıcı olduğu söylenebilir.