Mezoterapi

Mezoterapi Nedir?

Yüz, boyun ve dekolte bölgesi gibi, vücudun diğer bölgelerine göre daha erken yaşlanan dokuyu yeniden canlandıran ve tedavi eden bir yöntemdir. Bu amaçla özel olarak hazırlanan karışımlar, çok ince uçlu iğneler ile cilde enjekte edilir.

Yüz mezoterapisi cilde tazelik ve parlaklık verir. Cildin kollajen ve elastin sentezi aktive olur, gerilir ve toparlar. Uygulanan bu ilaçlar sayesinde parlaklık ve canlılık sağlanır. Cilt üstünde sürülen kozmetikler cilt bariyerini geçerek derin tabakalara nüfuz edemez, tam tersine mezoterapi yönteminde ise ilaçlar istenilen hedef dokuya ulaşır.

Özellikle yüz, dekolte, el ve boyunda tercih edilen bir yöntemdir. Yüz mezoterapisi alın, göz çevresi, dudak kenarları, yanaklar, boyun, dekolte ve el bölgesine uygulanır. Esasen cildi canlandırmak, hücre metabolizmasını artırıp yaşlandırmayı geciktirmek için yapılır.

• Hyalüronik asit: insan bağ dokusu içinde de doğal olarak bulunan bir maddedir. Suyu emerek şişer. Cilde nem ve elastikiyet sağlar.
  • Vitaminler :
    • Vitamin A: Epidermisin gelişimini kontrol eder ve yaşlanmayla dermisteki meydana gelen incelmeyi kısmen giderir.
    • Vitamin E: Peroksidazlar tarafından hasara karsı, dokuları koruyan bir antioksidandır.
    • Vitamin C: Kollajen sentezini uyarır ve lekeye neden olan melanin üretimini yavaşlatır.
    • Vitamin B: Cildin biyolojik dengesini sağlayan esansiyel yağ asitlerinin metabolizmasında rol alır.
    • Vitamin K: Kanın mikro dolaşımını düzenler.
  • – Amino asitler : Yaşlanma sürecinde oluşan doku hasarını tamir eden ve yeniden yapılandıran proteinlerin yapısal elemanlarıdır.
  • – Mineral tuzlar: Hücrelerin çeşitli biyolojik aktivitelerini uyararak, doku metabolizmasını düzenlerler.
  • – Koenzimler: Enjekte edilen doku içindeki biyokimyasal reaksiyonları geliştirir ve doku tamir hızını artırır.
  • – Nükleik asitler: cilt proteinlerinin sentezini uyarırlar.

Seanslar ortalama 15-30 dakika sürer ve iğneler son derece ince olduklarından ağrı, acı hissi minimaldir, seans sayısı ise yaş grubuna göre değişmekle birlikte ortalama 4-6 seanstır.