Meme Büyütme

Meme Büyütme Nasıl Olur?

Meme büyütme ameliyatlarında amaç, memeyi sadece büyütmek değil aynı zamanda şekillendirmektir. Konulacak protezin seçiminde hastanın isteklerinin yanı sıra, vücut yapısı, göğüs kafesinin durumu, cilt yapısı gibi faktörler de göz önüne alınır

Meme silikonları içi silikon jel ile dolu olanlar ve içi serum fizyolojik ile dolu olanlar olarak ikiye ayrılır.Her iki protezinde yüzeyi silikondan oluşur. Meme protezleri şekil olarak ikiye ayrılır damla protez yada yuvarlak protez olarak. Kişinin tercihine, vücut ölçüsüne göre en uygun olanı tercih edilir.

Meme büyütme estetiğinde protezin üç farklı yerden girişi yapılabilir.Hasta ve doktorun tercihine göre meme altından, meme başı çevresinden yada koltuk altından kesi yapılarak silikon yerleştirilebilir. Hangi yöntemin kullanılacağı hastanın fiziksel yapısına ve karar verilen protezin büyüklüğüne göre değişmektedir.

ENDİKASYON

• Büyük ve ağır memeler kronik bas/boyun ve sırt ağrılarına sebep oluyorsa
• Sütyen takmaktan dolayı omuzda derin doku ezikleri oluşmuşsa
• Büyük memeler olduğunuzdan daha iri ve yaşlı gösteriyor ve bu sizi rahatsız ediyorsa

ÖNEMLİ ÖZELLİKLER

• Genel anestezi altında uygulanır
• Ameliyat ortalama 1,5 -2 saat sürer
• Aynı gün eve dönülebilir
• Ameliyattan iki hafta sonra dikişler alınır
• Yaklaşık dört hafta sporcu sütyeni ile desteklenir

AVANTAJLAR

• Gelişen teknoloji ile silikon protez artık hayat boyu dayanabilecek özelliklere sahiptir
• Emzirmeye engel değildir
• Ameliyat sonrasında göğüsler daha diri, dik ve genç görünür
• Meme altında kalan ve kolayca iç çamaşırının altında saklanabilen iz olur

Yeni doğum yapan kadınlarda meme dokusunda değişimler meydana geldiği için emzirme döneminin tamamlanması ve meme dokusunun toparlanarak doğal haline dönmesi beklenmelidir. Bu süre 6 ay ile 1 sene arasında değişkenlik gösterebilir.
Silikon proteziniz, genel vücut yapınıza ve boy-kilo oranınıza uygun olmalıdır. Doktorunuzla yaptığınız muayenede vücut ölçümleriniz yapılır, istek ve beklentileriniz dinlenir. Buna göre, doktorunuz doğal görünümü kaybetmeden size uygun ölçüdeki protezler için bir aralık sunar. Bu aralıkta yer alan silikonlar arasından seçim yapmak en doğrusudur.
Meme altında yaklaşık 4.5 cm’lik belirsiz bir iz kalır. Bu izler, iz azaltıcı kremler kullanıldığı takdirde cilt rengine yaklaşarak ve görünür olmaktan uzaklaşır.
Göğüs büyütmek için yerleştirilen silikon, meme alt kıvrımından ve doğru boyutta yerleştirilmişse anlaşılmaz. En iyi ve doğal sonucu elde edebilmek için deneyimli bir doktora başvurmanız gerekir.
Hastanede yapılan güçlü ağrı kesiciler nedeniyle ilk gün rahat geçer. Daha sonrasında ağrı kesici ve kas gevşetici tabletler yeterli olur. İlk birkaç gün kol hareketlerine bağlı hafif ağrılar olabilir ancak bu durum ilk haftadan sonra neredeyse tamamen geçer.
İlk ay spor olarak yürüyüş yapılabilir. Yüzme ve pilates gibi aşırı kol kullanımı gerektiren aktiviteler ise ikinci aydan itibaren başlanabilir.