Kök Hücre Tedavisi

Kök Hücre Tedavisi Nedir?

Kendi kök hücrelerimizin vücudumuzdaki en zengin olarak bulunduğu yerlerden biri yağ dokusudur (adipoz doku). Cilt altı yağ dokusundan lipoaspirasyon yöntemiyle alınan yağların laboratuarda özel tıbbi işlemlerle ayrıştırılması sonrası elde edilen kök hücrelerden zengin sıvıya en basit anlatımıyla kök hücreden zengin yağ dokusu sıvısıdır,çok yüksek sayıda ve canlı kök hücreler ile rejenatif – yenileştirici – onarıcı hücreler içerir. Kişinin kendi vücut yağından elde edilen SVF sıvısı aynı kişiye injeksiyon yöntemi ile verilerek tedavi yapılmaktadır. Bunun için özel kanüller kullanılarak, lokal anestezi altında, steril şartlarda estetik cerrahi uzmanı tarafından karından alınan yağ lipoaspirasyon yöntemi ile yeteri miktarda cilt altı yağ dokusu (adipoz doku) alınır. Alınan yağ miktarı vücut yapısına göre oldukça az miktarda olduğundan vücutta hiç bir estetik bir sorun yaratma. Alınan bu yağ dokusu laboratuar şartlarında belirli tıbbi işlemlerden geçirilerek kök hücrelerden zengin, kök hücreden zengin, yoğunlaştırılmış sıvı elde edilir. Elde edilen kök hücreden zengin, hiç bekletilmeden injeksiyon yöntemi ile uzman doktor tarafından kişinin tedavi gerektiren yüze veya istenilen diğer bir cit bölgesine uygulanır. Hastanın sadece kendi yağ dokusundan alınan kendi hücreleri kullanıldığı için herhangi bir allerji veya red edilme riski yoktur.

Kök Hücre teknolojisi ile, kişinin kendi yağından elde edilen Kök Hücreler birleştirilerek kalıcı dolgu elde edilmektedir. Kök Hücre ile zenginleştirilmiş yağ dolgusu enjekte edilen bölgeye tutunarak ömür boyu verildiği bölgede kalmaktadır. Kişinin kendi hücresi dışında hiçbir yabancı madde kullanılmadan kırışıklıklardan kurtulurken aynı zamanda artık kalıcı olarak meme veya popo büyütmek de mümkün olmaktadır.

Eskiden yüzdeki kırışıklıklarda kullanılan dolgu ile meme ve popo büyütmede kullanılan protez veya silikon yerine, kişinin kendi Kök Hücresi ile zenginleştirilmiş yağ dolgusu kullanımı hem doğal hem de ömür boyu kalıcı dolgu özelliğinde olmaktadır.

Yağ alma işlemine bağlı olarak operasyon sonrasında kısa süreli ancak aşırı olmayan ağrılar olabilir.
Tıbbın birçok alanında kullanıldığı gibi estetik cerrahide de kök hücrenin yenileyici etkisinden yararlanılır.
Kök hücre tedavisinin uygulanması yaklaşık 1 – 1.5 saat sürer. Öncelikle hastadan bir miktar yağ alınır, bu yaklaşık 10 dakika sürer. Daha sonra alınan yağlar, kök hücreden zengin hale getirilir. Bu işlem de yaklaşık 40 – 50 dakika sürer. Son olarak hastanın yüzüne hücreler uygulanır. Bu işlem de 10 dakikada tamamlanır.
Yüze uygulanan kök hücre tedavisi sonrasında ek uygulamalar ile etkilerinin kalıcılığı arttırılabilir. Kök hücre tedavisinin en az birkaç yıl tekrarlanması gerekmez.
Kök hücre tedavisinin etkileri uygulamayı takip eden 1 ay içerisinde görülmeye başlayarak kök hücrelerin kendilerini yenilemesi ile devam eder.
Yağ dokusu direk olarak enjekte edildiğinde, enjekte edilen dokuların büyük bir kısmı ölür ve elde edilen sonuç, tek seferde çok tatmin edici olmayabilir. Diğer yandan kök hücreler normal hücrelere göre daha dinamik hücrelerdir ve koyuldukları yere kolay adapte olup bu bölgenin gençleşmesine yardımcı olurlar. Bu nedenle kök hücre tedavisinin daha etkili ve daha uzun vadeli bir tedavi yöntemi olduğu bilinmektedir.
Yüze uygulanan kök hücre tedavisi sonrasında ifadede hiçbir değişiklik olmaz. Herhangi bir mimik kaybı, bakışlarda değişiklik yaşanmaz.
Herhangi bir yan etkisi bulunmamaktadır. Otolog bir işlem olduğu için alerji riski yoktur.