Bacak Germe

Bacak Germe Hangi Durumlarda Uygulanır?

Bacakların iç tarafındaki gevşeme, deride dalgalanma ve düzensizlikler, en çok rahatsız eden sorunlardandır. Kilo alıp verme, egzersiz yapmama ve yaşlanma ile iç bacaklarda oluşan gevşeme hızlanır. İç bacak sorunları estetik problemlerin yanı sıra yürürken sürtünmeye yol açarak da fizyolojik, dermatolojik ve hijyenik olarak hastaları rahatsız eder. Oldukça ince cilt yapısı nedeni ile düzeltilmesi zor bir bölge olan iç bacaklara yönelik çeşitli tedavi yöntemleri mevcuttur.

ENDİKASYON

• Deride hoş görünmeyen derin çatlaklar ve sarkmalar
  • Bacak içlerinde ve uyluk bölgesinde sürtünmeye bağlı deri tahrişleri
  • Bacak ve uyluk derisinin gevşemesi ve sarkması
  • Kıyafetlere beden olarak sığamaya rağmen üst bacak iç bölümlerinin sıkması
  • Dar kıyafetlerde bacak içi bölümlerinde yığılma ve hoş olmayan görüntü

ÖNEMLİ ÖZELLİKLER

• Genel anestezi altında uygulanır
  • Ameliyat ortalama 3 saat sürer
  • Bir gece hastanede kalınması gerekir
  • Yara yerleri yaklaşık dört hafta korse ile desteklenir

AVANTAJLAR

• Ameliyat sonrasında bacak cildi ve dokusu daha diri, sıkı ve genç görünür
  • Yara izleri, bacağın iç tarafında kalacak şekilde, kasıkların iç tarafından dize doğru inecek şekildedir ve iz hasta ayakta durduğunda karşıdan gözükmez
  • Kendinden eriyen dikişler kullanılır
  • Yara izleri cilt kalitesine göre değişkenlik gösterse de ortalama 9-12 ay sonra izler solar

Accordion Sample DescriptionTüm ameliyatlarda olduğu gibi, bacak germe ameliyatlarında da ameliyattan üç hafta öncesinde sigarayı bırakmak gerekmektedir. Son bir haftada aspirin gibi kanı sulandırabilecek ilaçlardan ve benzeri maddelerden uzak durulmalıdır.Kullanılmaması gerekenler: • Apranaks, Voltaren, Vermidon gibi ağrı kesiciler (ağrı kesici gerektiğinde Minoset, Novalgin kullanılabilir) • Ginseng, ginko biloba, co-enzim Q, C / E / K vitamini gibi maddeler içeren multivitamin hapları, • Yeşil çay, keten tohumu, kiraz sapı, domates çekirdeği içeren bitkisel ürünler • Tüm zayıflama ürünleri • Ameliyattan önceki 3 gün boyunca kabızlığa yol açabilecek gıdalardan kaçınılmalı, sebze yemekleri ve hazmı kolay besinler tüketilmelidir
Aşırı kilo tüm ameliyatlar için bir risk oluşturur. Ameliyattan sonra hastalar daha zor ayağa kalkar, yaraları daha geç iyileşir, akciğer sorunları daha sık yaşanır. Bu nedenle kilolu hastaların ameliyat öncesi kilolarını azaltmaları tavsiye edilir. Ancak hastalar ağırlığı nedeni ile yeterince hareket edemiyor ve kilo veremiyorlarsa, sırf yüklerini azaltmak amacıyla bu ameliyat planlanabilir.
Bu bölgede cilt çok incedir ve gevşektir. Liposhaping tek başına uygulandığında gevşeme artar. Liposhaping, sadece genç ve gergin ciltli hastalarda, sınırlı miktarda uygulanabilir. Liposhaping sırasında yapılan radyofrekans uygulanması, cildi sıkılaştırarak dalgalanma riskini azaltır.