Aşırı Terleme

Aşırı Terleme Tedavisi Nasıl Olur?

Günlük hayatta sürekli ellerinizi mi siliyorsunuz? Kıyafetlerinizi sık sık değiştirmeniz gerekiyor mu? Ya da saçlarınız sürekli ıslak ve nemli mi? Peki el sıkışmaktan utanıyor musunuz? Eğer bu konulardan şikayetçiyseniz ‘hiperhidrozis’ denilen aşırı terleme hastalığına yakalanmış olabilirsiniz.

Terleme, insan vücudunun ısı ayarlaması için doğal bir olaydır. Terleme vücudumuzda sempatik sinirler aracılığıyla oluşmaktadır. Normalde vücut metrekaresi başına dakikada 1 mililitre ter salgılanırken bazı kişilerde bu miktar 40 katına kadar çıkabiliyor. İşte bu durum hiperhidroz yani aşırı terleme olarak nitelendiriliyor. Aşırı terleme nüfusun % 1 kadarını etkilemektedir.

Botoks etkinliğini tam olarak 7 gün içinde gösteren bir preparattır. Ancak koltuk altı terleme nedeniyle botoks uyguladığımız hastaların büyük bir kısmı enteresan bir şekilde etkinin çok daha kısa bir süre içerisinde başladığını tarif ederler. Yine klasik bilgi olarak botoks`un etkinliği 4-6 ay olarak bilinirken, koltuk altı terleme hastalarında bu etkinin 1 yıla kadar uzadığı görülmektedir. Birkaç seanstan sonra bu sürenin nadirde olsa 1 yıldan uzun sürdüğü gözlemlerimiz arasında yer almaktadır. Ayrıca işlemin neredeyse hiçbir dezavantajı yoktur. Yaklaşık 10dk `lık bir uygulama ile 12 ay süreyle terlemeden kurtulmak son derece avantajlı bir tedavi şeklidir.

Botoks enjeksiyonu ile koltukaltı aşırı terleme tedavisine benzer şekilde el ve ayak terlemeleri de tedavi edilebilir. Tedavideki başarı oranı koltuk altı terleme tedavisine göre bir miktar daha düşük olsa da hastaların büyük kısmında sonuçlar son derece memnun edicidir. El ve ayak bölgesinde ağrıya duyarlılık daha fazla olması nedeniyle koltukaltı bölgesinden farklı olarak işlemden önce uyuşturucu krem uygulamaları veya sinir blokları ile ağrı algılaması en aza indirilmelidir.