Aşırı Terleme

Aşırı Terleme Tedavisi Nasıl Olur?

Günlük hayatta sürekli ellerinizi mi siliyorsunuz? Kıyafetlerinizi sık sık değiştirmeniz gerekiyor mu? Ya da saçlarınız sürekli ıslak ve nemli mi? Peki el sıkışmaktan utanıyor musunuz? Eğer bu konulardan şikayetçiyseniz ‘hiperhidrozis’ denilen aşırı terleme hastalığına yakalanmış olabilirsiniz!

Terleme, insan vücudunun ısı ayarlaması için gerçekleşen doğal bir olaydır.  Vücudumuzda bulunan sempatik sinirler aracılığıyla oluşur. Normalde vücut metrekaresi başına dakikada 1 mililitre ter salgılanırken,  bazı kişilerde bu miktar 40 katına kadar çıkabilir. Bu durum, hiperhidroz yani aşırı terleme olarak nitelendirilir. Aşırı terleme nüfusun yüzde 1 kadarını etkilemektedir.

Botoks, etkinliğini tam olarak 7 gün içinde gösteren bir preparattır. Ancak koltuk altı terleme nedeniyle Botoks uyguladığımız hastaların büyük bir kısmı, enteresan bir şekilde etkinin çok daha kısa bir süre içerisinde başladığını tarif ederler. Yine klasik bilgi olarak Botoks`un etkinliği 4-6 ay olarak bilinirken, koltuk altı terleme hastalarında bu etkinin 1 yıla kadar uzadığı görülmektedir. Birkaç seanstan sonra bu sürenin nadirde olsa 1 yıldan uzun sürdüğü gözlemlerimiz arasında yer almaktadır. Ayrıca işlemin neredeyse hiçbir dezavantajı yoktur. Yaklaşık 10 dakikalık bir uygulama ile, 1 yıl boyunca terlemeden kurtulmak son derece avantajlı bir tedavi şeklidir.

Botoks enjeksiyonu ile, koltuk altı aşırı terleme tedavisine benzer şekilde el ve ayak terlemeleri de tedavi edilebilir. Tedavideki başarı oranı son derece memnun edicidir. El ve ayak bölgesinde ağrıya duyarlılığın daha fazla olması nedeniyle koltuk altı bölgesinden farklı olarak işlemden önce uyuşturucu krem uygulamaları veya sinir blokları ile ağrı algılaması en aza indirilir.

Aşırı terleme için yapılan botoks uygulamasından sonra herhangi bir iz kalmaz.
Aşırı terleme için yapılan botoks uygulamaları hem çok kısa süren hem de ağrı olmayan işlemlerdir.
Uygulama sonrası aynı gün sıcak duş alınmamalı ve spor yapılmamalıdır. Ertesi günden itibaren ise her şey serbesttir.
Aşırı terleme tedavisinde uygulanan botoks enjeksiyonlarının herhangi bir yan etkisi yoktur. Botoks uygulamaları ile koltuk altı, avuç içi ve ayak tabanı gibi bölgelerdeki terleme azaltılır.
Aşırı terleme tedavisi için yapılan botoks uygulaması için yaş sınırı yoktur. Ergenlikten itibaren rahatlıkla yapılabilir.