• Türkçe

Cilt Sorunları İçin Propolis Mucizesi

Mevsim geçişlerinde en sık duyduğumuz şikâyetlerden biri cilt kuruluğudur. Cildimiz değişen hava koşullarına ayak uydururken yıpranabilir. Ciltte nem kaybı, cildin esnekliğini kaybetmesi, matlık, kuruluk ve ince kırışıklıklar kendini gösterebilir. Yıpranan cilt için önlemler alınmazsa çatlama ve egzama gibi rahatsızlıklar ortaya çıkabilir. Bu ayki yazımda, bin bir faydası olan propolisten cilt sağlığımız için nasıl faydalanabileceğimizi anlatacağım.

Bağışıklık sistemine olumlu etkisiyle bilinen propolisin cilt sorunları için de faydası olduğunu biliyor muydunuz? Dermatolojik ve kozmetik uygulamalar propolisin en geniş kullanım alanlarından olup, hücre yenileme ve onarma özelliği üzerine çalışmalar yapılmıştır. Kozmetikte, bakterisit ve mantar öldürücü özellikleri, birçok uygulamada yarar sağlamıştır. Propolisten yapılmış bitki ekstraktlarının, arı sütü ve E vitamini ile birlikte kozmetik sanayinin de cildi besleyici ve temizleyici ürünlerin yapımında geniş ölçüde kullanım alanına sahip olduğu bilinmektedir. Kozmetik ürünlerinde kremler, losyonlar, şampuanlar, burun spreyleri, diş macunları, sabunlar, yüz maskeleri, ticari kozmetik preparatlarında, propolisin özelliklerinden yararlanılmaktadır.

Cilt Dostu Propolisin Faydaları Saymakla Bitmiyor

Propolisin yara onarıcı ve doku yenileyici özellikleri vardır. Yanık tedavisinde de antiinflamatuvar, antimikrobiyal ve antifungal etkileri nedeniyle kullanımı vardır. Bu etkinin içeriğindeki pinosembrine bağlı olduğu gösterilmiştir. Ayrıca antifungal etkisi nedeniyle cildin mantar hastalıklarında, antiviral etkisi nedeniyle cildin uçuk benzeri hastalıklarının tedavisinde de etkili olabilmektedir. İçeriğinde cilt sağlığı açısından oldukça faydalı B1, B2, C ve E vitaminleriyle birlikte demir, kalsiyum, magnezyum, çinko ve bakır gibi mineraller de bulunur. Bu sayede cildin temiz ve canlı kalmasını sağlayarak, yaşlanma belirtilerini geciktirir. Ayrıca iltihaplarla savaşma olan anti-enflamatuar görevi görerek ciltteki şişlikleri yok eder ve kolajen seviyesini yükselterek cilde sıkılık kazandırır. Arısütü ise düzenli tüketimde ciltle kolajen sentezini artırarak; cilt, saçlar, deri, kemikler, eklemler ve tırnakların daha sağlıklı olmasını sağlar. Arı sütü doğrudan taze olarak her sabah aç karnına yarım çay kaşığı tüketebilirsiniz.

Evde Yapabileceğiniz Propolis İçerikli Maske Önerileri

Arısütü, propolis ve ham ballı bir karışımı haftada 2-3 kez cildinize ince bir tabaka halinde maske şeklinde uygulayabilirsiniz. Bu maskeyi yüzünüzde yarım saat bırakın ve kurusun, sonra yıkayın. Böylece arısütünün kolajen sentezini artırıcı etkisinden yararlanırken, ham balın nem verici etkisi ve propolisin ciltteki ölü hücreleri ve toksinleri uzaklaştırıcı etkilerinden aynı anda yararlanabilirsiniz. Düzenli uyguladığınızda zamanla cildinizdeki parlaklık ve aydınlığı fark edeceksiniz. Propolis, günlük hayatta cildimizin tahrip olmasına neden olan bu etkileri minimuma indirerek, cildi doğal yollardan korur ve besler. Antifungal görevi gören pinokrembrin adında özel bir bileşiğe sahip olan propolis, anti-enflamatuar ve antimikrobiyal etkisi sayesinde yaraların mikrop kapmadan hızla iyileşmesini sağlar. Propolis, çok kuvvetli ve doğal bir antioksidandır. Bu sayede hücre yenilenmesini hızlandırırken, hücre artıklarını dışarı atar ve cilt gözeneklerini temizler. Temiz cilt gözenekleri, hem sivilce oluşumunu hem de akne oluşumunu engeller. Cildin nem dengesini koruyarak sıkılaşmasını sağlayan propolis, bu sayede zamanla oluşan cilt kırışıklıklarının giderilmesine katkı sağlar. Propolis, piyasada katı, sıvı ve toz halde bulunabilir. Propolisin cilde faydalarından doğru şekilde yararlanabilmek için ürünün macun kıvamında olan sıvı halinin tercih edilmesinde fayda vardır. Macun halindeki propolisi cildinize doğrudan uygulayabileceğiniz gibi, cilt sorunlarınızın niteliğine göre farklı cilt kremleriyle de karıştırarak kullanabilirsiniz.

Propolis içeren ürünler cilt sorunlarının çözümünde yardımcı olabiliyor fakat sağlıklı ortamlarda üretilen güvenilir markaların ürünlerini tercih etmek önemli.

“Metinde belirtilen işlemlerin uygulanması ve sonuçları her kişinin anatomisine, fizyonomisine ve yaşam kalitesine göre değişiklik gösterebilir. Bahsedilen uygulamadan önce konunun uzmanı bir doktorla görüşülmesini öneririm.”

Op. Dr. Evrim Uçkunkaya Sosyal medya hesapları

Facebook: drevrimuckunkaya

Instagram: @druckunkaya

YouTube: druckunkaya

Kaynak: http://www.pudra.com/guzellik/cilt-bakimi/cilt-sorunlari-icin-propolis-mucizesi-29723.htm

Diz kapağı sarkmalarına hızlı ve güvenilir çözüm

Başta genetik faktörler olmak üzere, sıklıkla kilo alıp verme, yerçekiminin etkisi ve yaş almaya bağlı olarak ciltte sarkmalar oluşabiliyor. Ne kadar diri bir vücuda sahip olursak olalım, vücudumuzun farklı bölgelerindeki deformasyonlar, yaşımızı ele verebiliyor. Yüz bölgesi kadar önemsenmese de diz kapağı, yaşımızı ele veren bölgeler arasında ilk sıralarda yer alıyor. Bu haftaki yazımda diz kapakları üstünde biriken fazla derinin sıkılaştırılması ve diz içinde biriken yağların kırılmasında uygulanan tedavi yöntemlerini anlatacağım.

Cilt, tazeliğini ve diriliğini korumak için kolajen ve elastine ihtiyaç duyar. Yaş ilerledikçe ciltte kolajen ve elastine üretimi azalması nedeniyle kırışıklıklar ve sarkmalar ortaya çıkar. Yüz, göz çevresi, çene, boyun ve dirseklerde olduğu gibi diz kapaklarında da zamanla deformasyon meydana gelir. Diz kapağı bölgesi de yüz gibi yaşımızı gösteren bölgedir ve yeni teknolojik uygulamalarla bu sorunu çözmek mümkündür.

Endolift Lazer Ağı ile hızlı çözüm

Dizlerdeki sarkmalar diz estetiği uygulamaları ile ortadan kaldırabilir. Bu sarkmaları Endolift Lazer Ağı Uygulaması ile ortadan kaldırmak, tek seferde kolajen bantlarını kontrollü bir şekilde uyarmak ve uzun süreli kalıcılık sağlamak mümkündür. Saç teli inceliğindeki bu teknoloji ile direkt cildin altına ısı vererek yarım saatte acı, ağrı, morarma, kesi ve dikiş olmadan tek seferde istenilen sonuca ulaşabiliyoruz. Bu uygulamanın bu kadar başarılı olmasının nedeni; istenilen uzunlukta, derinlikte ve şiddetteki ısının cildin alt tabakasına ulaşıyor olmasıdır.

Kök Hücre uygulaması ile kalıcı sonuç

Diz estetiğinde etkili olan bir diğer uygulama da Kök Hücre uygulamasıdır. Bu uygulama sayesinde diz kapağında yaşa bağlı olarak kaybolan deri altı yağ dokusunun tekrar yerine koyarak, diz kapaklarının daha diri ve sağlıklı bir görünüm elde etmesi sağlayabiliyoruz. Kök Hücre tedavisi ile tek seansta yaklaşık bir buçuk saat süren bir işlemle alerji, reddedilme ve yabancı madde reaksiyonu riski taşımadan kalıcı bir etki sağlanabilir. Bu uygulamada alınan kök hücreler enjekte edilen bölgedeki hücrelere dönüşüp, hemen aktif hale gelerek, hızlı bir değişimin başrol oyuncusu olur. Kök Hücre Uygulaması dokuların kendini onarmasında ve yenilemesinde önemli ve etkin bir yöntemdir.

Dermaroller ile sağlıklı görünüm!

Eğer herhangi bir uygulama yaptırmak istenmiyorsanız, sarkma gözlemlenen diz kapağına evde Dermaroller uygulayabilirsiniz. Dermaroller’ın ucundaki ince uçlu iğneler, cilt üzerinde hasar oluşturarak ölü derinin atılmasını ve hücrelerin yenilenerek yerine sağlıklı hücrelerin gelmesini sağlar. Uygulamadan sonra gözenekler 10-15 saniye açık kalır. Böylece uygulama sonrasında bölgeye uygulanan vitamin, nemlendirici, antioksidan kremler ya da Hyalüronik asit desteği, daha hızlı ve daha kolay deri altına ulaşır. Hiçbir ürün kullanılmasa bile, uygulama sonrasında gözenekler açılacağı için cilt oksijen alacak, kanlanma artacak ve daha sağlıklı bir görünüme kavuşacaktır. Düzenli Dermaroller kullanımı sayesinde diz kapaklarında sağlıklı bir görünüm elde edilebilir.

Op. Dr. Evrim Uçkunkaya Sosyal medya hesapları

Facebook: drevrimuckunkaya

Instagram: @druckunkaya

YouTube: druckunkaya