Işıl ışıl bir cilt – MEZOTERAPİ

alem

Screen Shot 2016-06-21 at 17.34.28Mezoterapi, cildin yaşına ve ihtiyacına uygun tedaviye göre özel olarak hazırlanmış ilacın ‘mikro enjeksiyon’ tekniği ile cildin 1 ila 6 cm altına enjekte edilmesi şekline dayanan cildi onarıcı ve sıkılaştırıcı etkisi olan bir yöntem.

Estetik ve Rekonstrüktif Cerrah Op. Dr. Evrim Uçkunkaya’dan detayları öğrendik.

Mezoterapi özellikle hangi bölgelerde etkili?

Yüz, boyun, dekolte ve el üstü bölgeleri gibi, vücudun diğer bölgelerine erken yaşlanan dokuyu yeniden canlandırıyor, hücre metabolizmasını artırıp yaşlanmayı geciktiriyor ve tedavi ediyor.

Uygulama nasıl gerçekleşiyor?

Cilt gençleştirmeye yönelik özel olarak hazırlanan karışımlar, çok ince uçlu iğnelerle cildin orta tabakasına enjekte ediliyor. Amaç, cilde uygun tedavinin cilt bariyerini geçip derin tabakalardaki hedef dokuya ulaşmak. Cilt mezoterapisi kasa vadede cilde tazelik ve parlaklık veriyor. Orta ve uzun vadede ise cildin kolajen ve elastin sentezini aktive ediyor. Böylelikle cilt geriliyor ve ‘lifting’ etkisiyle toparlanma başlıyor.

Hangi sıklıkla uygulanıyor?

Seanslar ortalama 15-30 dakika sürüyor ve iğneler son derece ince olduklarından kişi ağrı ve acı hissini minimal düzeyde hissediyor. Seans sayısı yaş grubuna göre değişiklik gösteriyor. Ortalama seans sayısı 4 ya da 6 olarak farklılık gösteriyor. İlk kür: 1-2 haftada bir 4 seans, ikinci kür: 15 günde bir 2 seans, üçüncü kür: 1 seans… Mezoterapinin etkisi yaklaşık 6 ay devam ediyor. Sonrasında yeni uygulama için 6 aylık aralıklarla 1 seans olarak planlanıyor.